Binnen het onderwijs wordt veel tijd besteed aan het volgen van cursussen en trainingen. Er staan jaarlijks meerdere studiedagen gepland waarin nieuwe theorieën worden overgebracht en kennis wordt opgedaan. De nieuw opgedane kennis levert mij veel energie op en brengt ook vaak veel nieuwe ideeën met zich mee. Ideeën die ik het liefst morgen in de klas al wil uitproberen. Ik merk echter dat ik met het opdoen van nieuwe kennis, niet per definitie ook nieuwe vaardigheden heb verworven. De nieuwe kennis moet omgezet worden in vaardigheden, die in de dagelijkse praktijk geoefend moeten worden en die, hoe graag ik het ook zou willen, meestal niet in één keer perfect lukken. Het eigen maken van nieuwe vaardigheden kost tijd en is prettig om onder begeleiding in de klas te doen. Zo wordt er sneller geleerd en kan er directe feedback gegeven worden. Mogelijke onderwerpen voor een studiedag zijn:

  • Expliciete directe instructie (EDI, DI, IGDI etc.)
  • Coöperatief leren
  • Handelingsgericht werken
  • Analyseren en hoe dan verder?

Teach biedt naast een studiedag vol inhoudelijk kennis én ervaringen uit de praktijk, ook het vervolgtraject om nieuwe kennis en vaardigheden eigen te maken en daarna te borgen.

Benieuwd wat Teach voor uw organisatie kan betekenen?

Ik maak graag een passend aanbod.